Pijn, Afzien, Efes en Kameraadschap

De fietsreis met Herman van Istanbul naar Sinop zit er op. Klaar

Pijn Voor mij werd de reis in belangrijke mate mede bepaald door de valpartij op zaterdag 14 september. Daarvoor was ik steeds fitter geworden en konden de heuvels beter beklommen worden. De reis was echt op gang. Na de val had ik pijn, […]

Terugvlucht

Zaterdag 21 september 2013. Samsun – Istanbul – Amsterdam De terugvlucht was zonder opvallendheden. Pegasus Airlines heeft ons goed en professioneel vervoerd en onze fietsen niet beschadigd. Lag natuurlijk ook aan de vele meters duc-tape die we gebruikt hebben om ze goed in te pakken. Ellen was vandaag de rondemiss, ze kwam ons ophalen met […]

Naar Samsun

Vrijdag 20 september 2013. Sinop – Samsun. Het hotel had prima vervoer voor ons geregeld. Met de gewone bus van Sinop naar Samsum. Van otogar naar otogar. Jammergenoeg zijn deze otogars, busstations, buiten de stad en dat betekende weer fietsen en natuurlijk bergjes op. Het hotel dat we gekozen hadden was tussen de stad en […]

Rust

Donderdag 19 september 2013. Sinop. Een dag om bij te komen van de vermoeienissen en de pijntjes.

Hotel: Sinopark Otel

Oude stadsmuren Bootje op de werf Haven

Gladiolen

Woensdag 18 september 2013. Ayancik – Sinop De eerste dertig kilometer waren typisch voor deze reis. Relatief korte maar heel steile hellingen. De een na de ander. Daarna werden de hellingen niet minder hoog maar wel minder steil. Rustiger om tegenop te klimmen. Ook de afdalingen waren minder steil, met als grote voordeel dat je […]

Linksaf

Dinsdag 17 september 2013. Abana – Ayancik. Na twee stevige heuvels, met stukken weg met een stijgingspercentage van ruim boven de 10%, reden we 20 kilometer vlak langs de kust in een Nederlands tempo. Na Türkeli, bij Güzelkent, hadden we de keus. Gaan we rechtdoor en volgen we de D010 of gaan we linksaf? We […]

Smokkelroute

Maandag 16 september 2013. Per auto Amasra – Inebolu Per fiets Inebolu – Abana We wisten al dat onze routeplanning scherp was, maar we hadden niet echt voorzien dat de steile heuvels van Noord-Turkije zoveel extra tijd en energie zouden kosten. En natuurlijk hadden we ook niet voorzien dat we tijd zouden verliezen door een […]

Bijkomen

Zondag 15 september 2013. Amasra. Amasra is een kleine toeristenplaats, waarvan het oorspronkelijke gedeelte op een schiereilandje en een eilandje ligt. Er komen voornamelijk Turkse toeristen. Amasra is oud en werd al genoemd door Homerus (als Sesamon). Amasra is niet erg groot maar wel heel mooi en plezierig. Door zijn typische vorm zijn er drie […]

Vallen en opstaan

Zaterdag 14 september 2013. Zonguldak – Amasra. Herman riep: “Er ligt olie op de weg, het is glad.” Een stuk verder kruiste ik het oliespoor, in een bocht. Het was er vlak en we gingen niet hard meer, maar toch nog wel zo’n 25 kilometer per uur. Eerst was mijn achterwiel weg, en daarna mijn […]

Steiler

Vrijdag 13 september 2013. Eregli – Zonguldak Het ontbijt was goed. Vers brood, gekookt eitje. Geen koffie, dat was wel een min-puntje. We wilden binnendoor naar Zonguldak en nog verder. Dat hebben we geweten. We gingen de stad uit en we ging omhoog. Steil. En het werd al snel warm. En steiler. En warmer. We […]