Laatste dag

Vrijdag 12 oktober 2012, onderweg naar huis.

Via Krabi fietsten we naar het vliegveld. Het eerste stuk ging door een karst-landschap van begroeide kalkrotsen. Eenmaal op het vliegveld, flink bezweet want het was ontzettend warm, moesten we onze fietsen, onze bepakking en onszelf prepareren voor de drie vluchten naar huis. Eerst gingen we met Asia […]

Moesson

Onderweg naar Ao Nang, donderdag 11 oktober 2012.

De hele reis stond in het kader van de moesson. Van te voren de weersites gecheckt en de voorspellingen waren nat tot heel nat. Uiteindelijk hebben we 5 minuten regen gehad onderweg. We hebben wat buitjes in de verte gezien en ook ‘s nachts zou er wel […]

Ko Phi Phi

Ko Phi Phi, donderdag 11 oktober 2012.

De tweede dag van ons verblijf in Krabi (Ao Nang) besloten we niet te gaan fietsen maar het bootje te pakken naar Ko Phi Phi. Ik was al eens eerder in Ko Phi Phi, in 1991/92. Het was één van de hoogtepunten van mijn eerste reis naar Zuidoost […]

Railay

Railay, woensdag 10 oktober 2012.

De eerste dag van ons verblijf in Krabi (Ao Nang) besloten we niet te gaan fietsen maar het bootje te pakken naar Railay (Rai Lee). De stranden van Railay hebben de mooiste kalksteenrotsen van de Andaman zee en misschien wel van de wereld. Wij zwierven er rond, schoten foto’s en […]

Lucht en Licht

Dinsdag 9 oktober. Ao Nang (Krabi).

Tijdens het diner gisterenavond werden op het strand grote hete lucht/licht ballonnen opgelaten. Sprookjesachtig.

Op het strand

In de lucht

Sponsor het MS Fonds

Aankomst in Krabi

Dinsdag 9 oktober. Plai Phraya – Ao Nang (Krabi). De laatste echte fietsdag. En met, toch een beetje onverwacht, heel veel te zien onderweg. Vlak na de middag kwamen we aan bij het strand van Ao Nang. Na de lunch hebben we om de hoek een hotel geboekt. We zitten op de vierde verdieping, met […]

Vals spel

Maandag 8 oktober. Saphli – Tha Rong Chai (auto). Tha Rong Chai – Plai Phraya. Op zondagavond aten we bij een visrestaurant in Saphli. Ieder stadje langs de kust heeft er wel zo een. Verse vis staat uitgestald en dan kan je of uitkiezen van wat er is uitgestald, of vanaf het menu wat bestellen. […]

Stoempen

Zondag 7 oktober 2012. Bang Saphan – Saphli. Vandaag wilden we een flinke afstand afleggen. Boven de honderd. Ik zit inmiddels weer op minstens 80% van mijn kunnen, dankzij de hulp van de antibiotica en Herman gaat nog steeds goed. De dagen beginnen op elkaar te lijken. ‘s Ochtends vroeg op, flink aan de bak […]

Op de helft

Zaterdag 6 oktober 2012. Prachuap Khiri Khan – Bang Saphan.

Gisteren hadden we een rustdag. Voor de was, de gezondheid, om een boekje te lezen en even bij te rusten. Wel nog een leuke foto gemaakt van een verdronken bootje. bootje

Vandaag weer een flink stuk gefietst. De teller bleef uiteindelijk staan op […]

Kuurtje

Donderdag 4 oktober 2012. Pak Nam Pran – Prachuap Khiri Khan. Het fietsen gaat me steeds zwaarder af. Terwijl mijn conditie beter zou moeten worden, wordt hij zelfs wat slechter. En is veel minder dan vorig jaar. Is het de hitte? Ben ik nu echt te oud voor dit soort gein? Of is het toch […]